maandag 1 november 2010

'De kracht van het NU' met Eckhart Tolle

Ik was de afgelopen maand, drie keer bij een lezing van Eckhart Tolle.

De man van, 'de kracht van het NU'. Weer is het mij nu op een diep
niveau duidelijk hoe ons denken ons af en toe in de ban heeft.
Hoe we, op zoek naar het grote geluk, ons daardoor laten leiden.
We denken het geluk te vinden in dingen die we willen bereiken
vanuit een bepaald gemis. We gaan, in onze gedachten, naar de
toekomst naar iets waar we naar verlangen, een partner, een baan
en ander huis en zijn niet meer in het moment aanwezig.
Onbewust is er dan ook een 'Nee' tegen wat er wel is. Het moment
dat je volledig 'JA' kunt zeggen tegen datgene wat er NU in jouw leven is,
krijg je ruimte. Het innerlijk gevecht houdt op en het leven kan zich
dan ook sneller dan je dacht, veranderen. Het verlangde kan dan
moeiteloos naar je toekomen.

Ik gun je dat je 'JA' zegt tegen dat waar je het moeilijk mee hebt.
Open je ogen voor de schoonheid van het NU. Het vraagt dat je misschien
anders gaat kijken naar je leven of jouw situatie. Wat kan je ervan leren?
Zeg daar Ja tegen.

Vanuit het NU,
warme groet,
Mahatma

1 opmerking:

juully ruyters zei

Hallo Mahatma, zo waar en zo herkenbaar, helemaal ja zeggen tegen het nu betekent voor mij me helemaal accepteren zoals ik ben in het nu. Soms lukt het en soms is het oh zo moeilijk. Dank je wel voor de herinnering!
Juully