dinsdag 8 december 2009

En toen was ze ziek


We manifesteren elke dag, elke minuut.

Als je nadenkt over iets ben je aan het manifesteren.
Gedachten hebben energie en die trekken precies datgene aan waar je over hebt nagedacht.
Vaak leven er onbewuste overtuigingen in ons en die hebben dus een sterke aantrekkingskracht. Overtuigingen worden in het algemeen waarheid omdat je ze zovaak bewust of onbewust denkt. Je gaat er als het ware naar leven, maar vaak gebeurt dit volledig onbewust.
Hoe jouw leven er nu op dit moment uitziet heb je dus zelf gemanifesteerd. Niet iedereen is blij met deze woorden, met name als het je even niet goed gaat.
Vele mensen spelen dan liever het slachtoffer. Dan ben je een slachtoffer van de omgeving of je bent het slachtoffer van jezelf en geef je jezelf de schuld van jouw ellende. Helaas lost dat niets op en maakt dat alles nog erger.
Ik lig nu ziek in bed dit te schrijven. Jawel, dit heb ik zelf gemanifesteerd, maar uiteraard niet met bewuste gedachten. Ben ik een slachtoffer? Ja, dat kan ik zijn als ik daarvoor kies. Nee, daar kies ik dus niet voor. Het is even balen, en ach zelfs dat valt nog wel mee. Het is meer dat wat er is en daar heb ik mee te dealen.
Geef ik mijzelf de schuld? Welnee, maar ik kijk wel naar binnen en kijk wat daarbij naar boven komt. Dat gebruik ik dan weer voor verdere groei en transformatie. Vanuit zachtheid, midlheid en acceptatie kijk ik naar wat oude pijnlijke kindstukjes die nog ergens in mij op een diep, donker plekje, verstopt in mij leefde. Door er naar te kijken kan het licht binnenkomen en dat is de transformatie. Ben ik gelijk beter, nee, dat hoeft ook niet. Ik ben er echter van overtuigd dat ik nu wel sneller beter wordt.
Al met al, kijk naar je leven hoe het nu is en zeg er zoveel mogelijk 'Ja' tegen. Dan kan de ellende (indien die er is) oplossen en je dromen waarheid worden.
Dat is wat ik je gun.
Waar een ziekte niet al goed voor is :-).
Warme groet,
Toine Revier
http://www.spirit-coaching.nl

1 opmerking:

Edith zei

Ik heb een flink kaak- en bijholteontsteking te pakken, en gek genoeg... ik ben er dankbaar voor. Eindelijk rust! Ik heb de afgelopen dagen 12 uur per dag geslapen en dat was niet alleen nodig gezien hoe druk ik het had gehad, maar ook heeeeeerlijk!
Dus ja, ik heb het gemanifesteerd, want ik had een excuus nodig om eens heerlijk uit te rusten. Maar... misschien kan ik de volgende keer ook gewoon voor mijn rust kiezen, zonder er ziek om te hoeven worden ;-)