donderdag 24 januari 2008

Op weg naar Verbinding

Lieve mensen,
Zoveel mensen hebben mij gisteren gebeld, ge-smsd, en gemaild om mij te feliciteren of te laten weten dat ze aan mij dachten.
Ik ben er diep door geroerd. Dank jullie wel!
Dit alles naar aanleiding van de presentatie van mijn eerste boek ‘Op weg naar Verbinding’.

De zaal was vol, het was gezellig, mijn moeder en een zus waren erbij, vrienden die ik lang niet gezien had, waren er, en daar stond ik.
Toen ik van Edith, de uitgeefster het boek in ontvangst nam, rolden de tranen mij over de wangen.
Letterlijk een geboorte, een afronding van een proces wat voor mij 8 jaar heeft geduurd.
Vol emoties vertelden ik toehoorders over mijn zoektocht.
Over de pijn en de worsteling waar ik door heen ben gegaan, 8 jaar geleden, toen mijn toenmalige echtgenoot besloot om mij te verlaten.

Ik kon ze het vertellen vol met emoties, maar niet vanuit de pijn die ik ooit heb ervaren.
De pijn is niet meer. Ik voel mij op dit moment intens dankbaar dat hij is gegaan, dit terwijl ik nog steeds zielsveel van hem hou.
Toch waar zou ik geweest zijn als hij was gebleven. Niet hier dat is zeker.
Ik kon hier alleen maar komen doordat ik die worsteling heb doorgemaakt.
Een diamant wordt geslepen door alles wat hij meemaakt als je besluit om niet te verharden maar om dwars door de pijn heen te gaan.

Ik gun jullie allen dat jullie diamant geslepen mag worden.
Het is het waard.
Voor diegene die dit weekend mee doen met de geldworkshop; we gaan lachen en slijpen.
Warme groet van Toine

Geen opmerkingen: