dinsdag 10 februari 2009

Een Sioux verhaal


De schepper verzamelde alle creaties en zei:" Ik wil iets
verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn.
Het is de realisatie dat zij hun eigen realiteit creëren.
"De adelaar zei: "Geef het aan mij, ik breng het naar de maan".
De Schepper zei: "Nee, er komt een dag dat ze daar komen en
het dan zullen vinden.
"De zalm zei: "Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen."
"Nee, ook daar zullen zij heengaan."
De buffel zei: "Ik zal het begraven op de wijde vlaktes.
"De Schepper zei: "Ze zullen de huid van de Aarde opensnijden
en het zelfs daar vinden.
"Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en
geen fysieke maar spirituele ogen heeft, zei: "Stop het in
henzelf."
En de schepper zei, "Gedaan!"

Met dank aan Sylvia Veltman.

1 opmerking:

Ria Schopman zei

Wat een prachtig verhaal. Het verbaast me iedere keer weer hoe dezelfde liefdevolle boodschap telkens opnieuw, soms in een ander jasje, geduldig door de kosmos naar ons toegestuurd wordt totdat wij mensen het eindelijk snappen.

Bedankt voor het plaatsen van dit verhaal.